Здавалка
Главная | Обратная связь

VI. Study Vocabulary Notes and translate the illustrative examples into Russian.



VII. Explain (in English) what is meant by and give Russian equivalents of:

A. blank wall, blank look, blank verse, blank sheet, blank form, blank cheque, blank years, blank mind, blank face;

B. empty room, shallow interests, vacant house, shallow girl, bright dress, bright face, bright child, bright eyes, ignorant person, incomparable bore.

VIII. Paraphrase the following sentences:

1. He stared at her in utter astonishment. 2. He opened his eyes for a short while but then lost his consciousness again. 3. A faint smile enlivened her face for a moment. 4. There was a gap in my memory. 5. There are many interesting items in the newspaper today. 6. The silk stockings caused Judy's envy. 7. He used to be a capable pupil. 8. The letter aroused great interest. 9. At times she felt very unhappy. 10. The trouble with him is that he is a light-minded person. 11. This fruit is quite eatable, I'd say. 12. Your friend differs much from what he was years ago.

IX. a) Write 20 questions about the second part of the text of Unit Five using the following words and phrases:

1. Christmas present; 2. to be a surprise; 3. wrist; 4. to get to (one's) recitations; 5. a hot-water bottle; 6. to enlarge one's vocabulary; 7. to confess; 8. a low motive; 9. to do geometry; 10. to sit cross-legged; 11. a miserable creature; 12. to know (from); 13. to be very much obliged for; 14. every other sentence; 15. to be bored; 16. to be excited about; 17. to toss into the waste-basket; 18. to talk to (smb.); 19. at least.

B) Ask your fellow-students to give their responses.

X. Translate the following sentences into English:

1. Вы хорошо знаете свою роль или вам нужен суфлер? 2. Конечно, у Джуди были недостатки, но она по крайней мере была честна. 3. Она очень волновалась, так как именно ее доклад был первым. 4. Девушкам не разрешалось выходить с территории колледжа после того, как колокол пробьет десять. 5. Оливер Твист воспитывался в работном доме (work-house). С раннего возраста детям приходилось много работать, одеваться в чужие обноски и есть одну овсянку. Большинство учителей, невежественные люди, очень жестоко обращались с детьми, 6. Не подсказывайте. Она знает урок и просто немного волнуется. 7. Вам нужно заполнить бланк и расписаться вот здесь. 8. Простое белое платье Джеммы очень шло ей. 9. Княжна Марья была некрасива, но улыбка, освещавшая ее лицо, была прелестна. 10. Ирэн всегда одевалась просто, но с большим вкусом. 11. Глаза мальчика блестели от возбуждения. 12. Джуди поняла свою ошибку только тогда, когда ее подруги начали смеяться. 13. Свежий воздух и простая пища — вот что ему нужно сейчас. 14. Временами ей казалось, что она не сможет вынести такого горя. Но у нее был сын, о котором надо было заботиться. 15. Я еще не привык работать с магнитофоном. 16. Беда в том, что я потеряла билеты и не могу их найти.

XI. a) Retell the contents of Judy's letter in Indirect Speech.

B) Retell the contents of Judy's letter as her guardian might describe it to a friend of his.

C) Describe Judy's first steps in college as Julia Pendleton might be describing them to a friend of hers.







©2015 arhivinfo.ru Все права принадлежат авторам размещенных материалов.