Здавалка
Главная | Обратная связь

Visual Approach Chart — ICAO



Карта визуального захода на посадку (ICAO) содержит информацию используемую экипажем при переходе от этапа полета по маршруту (снижения) к этапу захода на посадку по визуальным ориентирам.

Данный тип карты должен предусматриваться для всех, используемых международной гражданской авиацией аэродромов, на которых:

· отсутствуют средства радиосвязи;

· отсутствуют надлежащие навигационные карты данного аэродрома и его окрестностей масштаба в 1см – 5км и более крупного масштаба;

· установлены правила визуального захода на посадку.

При выполнении визуального захода на посадку пилот может ориентироваться по Карте визуального захода на посадку, на которой отображена основная схема аэродрома и находящиеся в его окрестностях ориентиры, легко узнаваемые с воздуха. Кроме информации, позволяющей пилоту ориентироваться, на этих картах выделены элементы, которые могут представлять опасность, например препятствия, возвышения на местности и опасные зоны в воздушном пространстве.

Масштаб - не мельче, чем в 1см 5км. Оптимальным является М в 1см 2км.

On the map the name of the city, town or area , which the aerodrome , the name of the aerodrome , the abbreviated name of a radio navigation aid , given that the scheme is established instrument approach or scheme for visual maneuvering (circling ) , the designation of the runway.

Indicated on the map the magnetic declination

Bearings and radials are measured from the northern direction of the magnetic meridian ,

The map should show all aerodromes

The aerodrome elevation

The minimum permitted height

Prohibited Zone (P), restricted areas (R), danger areas (D)

The trajectories of for approach

 

Visual Approach Chart - ICAO

Map visual approach (ICAO) contains information used by the crew during the transition from the en- route ( decrease) to step approach for visual reference .

This type of card must be provided for all used by international civil aviation airports, in which:

• there are no means of radio communication ;

• There is no adequate navigational charts of the aerodrome and its surroundings scale of 1 cm - 5km and on a larger scale ;

• set the rules visual approach .

 

When performing a visual approach the pilot can navigate the Card visual approach that mirrors the basic layout of the airport and its surroundings are landmarks easily recognizable from the air. In addition to information , allowing the pilot to focus on these maps, outlines the elements that may be hazardous , such as obstacles , terrain elevation , and danger zones in the airspace .

 

Scale - not smaller than 1 cm 5km . Optimally, the M 1cm 2km .


Группа 3: Карты, предназначенные для использования во время наземного аэродромного движения ВС

- Карта аэродрома/вертодрома (ИКАО) обязат

- Карта наземного аэродромного движения (ИКАО) необязат

- Карта стоянки/постановки на стоянку воздушного судна (ИКАО) необязат







©2015 arhivinfo.ru Все права принадлежат авторам размещенных материалов.