Здавалка
Главная | Обратная связь

Как лучше использовать прессу



Как оцепить ожидаемую эффективность публикуемого объявле ния? Сначала определите объем аналогичной рекламы в газете и рассчитайте среднюю стоимость одного квадратного сантиметра рекламы. Затем перемножьте эти две величины— и вы получите показатель эффективности рекламы. Сравнивая показатели раз ных газет, можно сделать правильный выбор. Если объявления в газете «не работают», их перестают публиковать. Если же регуляр но размещают — значит, они окупают себя.

Изучая объявления о вакансиях, вы получаете цепную информа цию о тенденциях на рынке труда.

Кроме московских англоязычных газет Moscow Times. Moscow Tribune, Career Forum, Exclusive Personnel иКапитала, стоит обра тить внимание на издание «Работа для вас». Более четверти ее объема занимают объявления о вакансиях для высококвалифици рованных специалистов. Очевидно, что недельный комплект всех потенциально интересных изданий стоит значительно меньше, чем час вашего времени.

Встретив интересное объявление, обязательно направьте информацию о себе по почте или факсом: кандидатуры зарегист рированных но телефону рассматриваются во вторую очередь и менее внимательно.

Идеальный вариант: направьте резюме вместе с коротким со проводительным письмом (cover letter), в котором укажите цель обращения, очень сжато охарактеризуйте себя, выразите заинте ресованность и собеседовании. Ваши шансы возрастут.

Прямая речь: Совет специалиста

Introducing Yourself Through a Cover Letter[14]

By A.Morris

It's the first way you introduce yourself to a potential employer — and it can affect whether or not he or she bothers to turn thepage and even look at your resume. It's called a cover letter,and sending a resume without it usually means your CV[15] will end up in the trash.

Consider the strategy of sending a resume from the point of view of the boss. If you were hiring someone for a position, what kind of introduction would you require from candidates? Would it suffice to send a general resume that doesn't even mention the position you are seeking? Or would you like to see someone that has basic knowledge about your company, the position and can assess his or her strengths and skills concisely and directly in the package of a professionally prepared letter of introduction?

Think of a cover letter as a marketing tool to highlight your most attractive features and make them known to the ones doing the hiring.

Be brief.Don't go over your entire work history. Highlight one or two top accomplishments or skills. The rest you can save for the interview.

Explainhow your experience makes you qualified for the position. Even if your background may not perfectly match the job, explain how your experience is relevant and has prepared you for future work.

Quality over quantity.A cover letter should be used to target a specific job at a specific company, meaning you should tailor each letter that you send.

Know to whom you should send your letter.The more influential, the better. You need to know the department head or person who will be screening resume s and address the letter directly.

Always send a resume with a cover letter.Sometimes you could send only a cover letter as a follow up to a conversation with a contact in a company.







©2015 arhivinfo.ru Все права принадлежат авторам размещенных материалов.