Open the brackets and write the verbs in the appropriate forms.
1. A. – I’ve done all the calculations. Here you are – six pages. B. – But you ________________________ (1 – modal / not / to do) all that work! We have a computer to do that sort of thing. A. – You _________________________ (2 – modal / to tell) me! Then I ____________________ (3 – not / to waste) all my time. 2. A. – I was on the Circle Line and we were just leaving Piccadilly... B. – Then you _____________________ (4 – modal / not / to be) on the Circle Line. You _____________________ (5 – modal / to be) on the Bakerloo Line or the Piccadilly Line. 3. A. – I ___________________________ (6 – my house / to paint) last month, but when they sent in the bill I was appalled. If I ________________________ (7 – to know) it was going to cost so much I _________________________ (8 – not / to have) it done. C. – But it’s your own fault. You _____________________ (9 – modal / to ask) for an estimate before letting them start. 4. A. – I can’t make my car ___________________ (10 – to start) on cold mornings. B. – Have you tried ____________________ (11 – to fill) the radiator with hot water? That sometimes helps. 5. After _______________________ (12 – to get / to know) him better, I regretted __________________ (13 – to judge) him unfairly. 6. _______________________ (14 – to finish) the painting he gave a sigh of relief. 7. Father: I’ve supported you all through university. Now I think it’s time you _________________ (15 – to begin) to support yourself. 8. That man has brought us nothing but trouble. I wish I _____________________ (16 – never / to set) eyes on him. 9. _____________________ (17 – to spend) 48 hours without sleep she couldn’t even think of going to bed, afraid _________________ (18 – to leave) Kitty unwatched over.
51. Translate from Russian into English: A. Скорее всего, экономика этого острова зависит от потока туристов, приезжающих сюда каждое лето. Местные власти, кажется, прилагают все усилия для строительства новых объектов социально-культурного и бытового обслуживания. Не может быть, чтобы вы не оценили (to appreciate) культурное и этническое разнообразие этого замечательного места! B. В последние десятилетия огромный ущерб был нанесен малым городам России. В XIX веке эти полные жизни города процветали и были центрами торговли и ремесел. В середине ХХ века некоторые из них были признаны ЮНЕСКО частью всемирного культурного наследия. Сейчас население в них постепенно сокращается: молодежь переезжает в крупные промышленные центры в поисках работы. Правительству уже давно пора сделать эти места привлекательными для туристов. Если бы индустрия туризма была возрождена, традиционные ремёсла позволили бы обеспечить работой местное население и уберечь (rescue) местную культуру от вымирания. HOME ACTIVITIES (8)
52. Write a paragraph to answer the question: How does foreign language learning shape a person’s cultural identity?
CLASSROOM ACTIVITIES (9)
Read the following text and · say what the text deals with; · say what the message of the text is; · retell the text · answer the teacher’s questions
savvy– knowing a lot about something and able to make good judgments about it to tran'scend– to become free of negative attitudes, thoughts, or feelings that limit what you can achieve to parse[pQ:z] – to examine and describe the grammar of a sentence or a particular word in a sentence Lcontem'plation– the process of thinking about something or looking at somethingfor a long time What Kids Should Know Being tech-savvy is one thing. ©2015 arhivinfo.ru Все права принадлежат авторам размещенных материалов.
|